پرتاب ۵ تا ۷ ماهواره به فضا تا پایان ۱۴۰۳

رییس سازمان فضایی ایران از پرتاب ۵ تا ۷ ماهواره به فضا تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای پرتاب های زیرمداری با همکاری هوافضای سپاه در ۱۴۰۳ هستیم.

به گزارش مشرق، حسن سالاریه با اعلام اینکه پیش بینی ها بر این است که تا پایان ۱۴۰۳ بین ۵ تا ۷ پرتاب داشته باشیم، اظهار کرد: البته به لحاظ تعداد پرتاب ممکن است بعضا یکی دو مورد جا به جا شود.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: ما پرتاب های متعددی را مانند سال ۱۴۰۲ در ۱۴۰۳ داریم که این پرتاب ها توسط نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضا انجام می شود و هم از آن سو پرتاب های بین المللی خارجی خواهیم داشت.

سالاریه بیان کرد: امسال ۲ پرتاب خارجی داریم و ماهواره طلوع ۳ و ظفر ۲ با پرتابگر خارجی در آذر و دی ماه ۱۴۰۳ پرتاب خواهند شد.

وی ضمن بیان این مطلب که قائم ۱۰۰، سیمرغ و سیمرغ بهینه پرتاب هایی است که برای امسال پیش بینی کرده ایم، گفت: پرتاب قائم ۱۰۰ نمونه دیگری داریم که امسال پرتاب می شود.

سالاریه از پرتاب ماهواره بومی کوثر در آبان ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این ماهواره توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: در حال برنامه ریزی برای پرتاب های زیرمداری در سال ۱۴۰۳ هستیم که با همکاری هوافضای سپاه انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • كاظم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    2 0
    برادر شما در پرداخت حقوق و مزاياي مكفي به كارمندان خود مانده ايد اين وعده ها چيست؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    3 0
    سازمان فضایی بنظرم ناکارآمد هست و کل صنعت فضایی باید نظامی باشد ،در پرتاب چمران 1 هم دیدم سازمان فضایی فضایی فقط ناظر بود و ماهواره برای وزارت دفاع و ماهواره بر برای سپاه بود /// سازمان فضایی که زیر مجموعه دولت ها باشد خیلی امن نیست بطور مثال حراست سازمان انرژی هسته ای وقتی زیر مجموعه دولت بود انواع خراب کاری ها انجام می شد و حالا که شده زیر مجموعه سپاه ، الحمد الله امن شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس